330
ساعت آموزش
5
مدرس
33
دوره آموزشی
10696
هنرجو
دوره های آموزشی اسپید تری
باندل جلوه های ویژه(Blue Gravity)
باندل موشن گرافیک(Orange Gravity)
تمام دوره های مجموعه گرویتی40% تخفیف ( The Gray Gravity )
نرمافزار اسپید تری چیست؟
یک ابزار قدرتمند برای مدل سازی درختان و پوشش گیاهی است. نرمافزار اسپید تری امکان میدهد تا به سرعت و با دقت مدل های سه بعدی از درختان، گیاهان و پوشش های گیاهی را ایجاد کنید. در زمینه های مختلفی از جمله معماری، سینما، انیمیشن و VFX (تاثیرات ویژه) کاربرد دارد؛ و تقریبا بیش از نیمی از مدل های موجود در این صنایع با استفاده از SpeedTree شبیه سازی شده اند. از ابزار های موجود در این نرمافزار میتوان به مدل سازی درختان که به شما امکان می دهد جزئیات مختلف را مدل سازی کنید. از درختان خزانه ای تا درختان منطقه ای، انواع مختلفی از درختان همچنین تکسچر ها و متریال های مختلف آنها را میتوان با این نرمافزار طراحی کرد؛ یکی دیگر از این ابزار ها که بسیار مورد توجه قرار گرفته شبیه سازی باد و حرکت درختان است.
امکانات و خصوصیات نرمافزار اسپید تری چیست؟
- امکان شبیهسازی متفاوت و طراحی متنوع برای نداشتن شباهت بین درختان و گیاهان طراحی شده
- شبیهسازی و طراحی بسیار ساده و پیشرفته درختان، گیاهان و بوتهها
- توانایی ایجاد افکتهایی مانند باد روی درخت
- ساخت دو نوع انیمیشن Wind وGrow
- بزرگتر شدن کتابخانه درخت
- نظارت بر کوچکترین جزئیات
- تنظیمات یکپارچه سازی LOD
- قابلیت استفاده در موتورهای بازیسازی
- ترسیم دستی مدلها (Hand Drawing)
- وجود تکسچرها فوقالعاده طبیعی
- قابلیت ویرایش و تنظیم ارتفاع مدلها
- مدلسازی سطح زیر بخش
- مدلسازی با نیروهای مش
- فایل خروجی با فرمت OBJ و FBX
- پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز در نسخههای 32 و 64 بیتی
- امکان خرید درختان ساخته شده با کیفیت بالا از سایت سازنده
- بخش سازنده محیط مانند سازنده جنگل، باغ، باغچه
- امکان نگارش خصوصیات جدید بر اساس نیازتان توسط SpeedTree SDK
انواع ورژن های اسپید تری با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟
SpeedTree cinema:
توسط IDV در سال 2009 منتشر شد و اولین استفاده آن در فیلم آواتار توسط جیمز کامرون مشاهده شد. این ورژن برای استفاده در صنعت فیلمسازی طراحی شده است و مشهای با وضوح بالا و بافتهای با کیفیت را برای تری دی مکس،نرمافزار مایا و Cinema4D تولید میکند.
SpeedTree Studio:
در سال 2009 توسط IDV به عنوان بسته ارزان قیمت SpeedTree Cinema منتشر شد. اما این قیمت ارزان باعث شد که مثل ورژن قبلی شامل همه ویژگیهای سینما و همچنین کتابخانه کامل مدلهای درخت نباشد.
SpeedTree for Games:
نسخه SpeedTree برای توسعه بازیهای ویدیویی است. این نسخه به سازندگان بازی اجازه میدهد تا فناوری SpeedTree را در موتور بازی مورد نظر خود ادغام کنند.
SpeedTree Architect:
در سال 2012 منتشر شد، برای استفاده در CAD معماری سه بعدی طراحی شده است. این مشها را با برنامههای معماری معمولی مانند تری دی مکس، نرمافزار راینو و نرمافزار مایا سازگار میسازد. نسخه Architect همچنین نقشههای عادی و نقشههای UV را برای موتورهای رندر دقیق مانند V-Ray و Mental Ray صادر میکند
SpeedTree Modeler:
یک برنامه مستقل است که با استفاده از ترکیب Procedural و دستی امکان ایجاد طیف گستردهای از پوشش گیاهی، گلهای مختلف، چمنزار و همچنین کاکتوس ها را فراهم میکند.
SpeedTree Subscription Edition:
نسخه کم هزینه SpeedTree Modeler و Runtime است که استودیوهای بازی مستقل آن را هدف قرار میدهند. هزینه صدور مجوز ماهیانه 19 دلار آمریکا و همچنین هزینههای اضافی بستههای درخت است. طراحان میتوانند بستههای اضافی مدل درخت را از کتابخانه بارگیری کنند و قیمت آنها بین بستهها متفاوت است.
SpeedTree Compiler:
نرم افزاری است که ایجاد مدلهای درختی کارآمد را برای استفاده به صورت لحظهای یا بازیهای ویدیویی امکانپذیر میکند.
SpeedTree SDK:
این قابلیت برای گیم است، (Software Development Kit)SDK که یک مجموعه ابزار و رابط های برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان کمک میکند تا نرمافزار های خود را بسازند و بهبود ببخشند، نمونه ارائه قدرتمندی است از انتقال(Level Of Detail) LOD و انیمیشن باد بهصورت Realtime و همزمان است.
SpeedTree Engine:
ابزار استودیویی برای کاربران VFX است. این روش، راهی را فراهم میسازد که خروجی انیمیشن هر درخت به طور مستقل گرفته شود. این قابلیت امکان منابسی برای ساخت فصل ها و رزولیشن و رندوم بودن مدلسازی را فراهم میآورد.
SpeedTree Libraray:
که شامل کتابخانه در حال گسترش از VFX و مدلهای آماده برای گیم میباشد.