دوره آموزش اسپید تری(speed tree)
در دوره آموزش اسپید تری(speed tree) به سوالات شما پاسخ داده ایم.
تا حالا شده بخوایین با توجه به رفرنسی که دارید و یا درخواست کارفرما یک پوشش گیاهی خاص برای صحنه سه بعدی خودتون خلق کنید؟!
تا حالا شده اقدام به ساخت پوشش گیاهی از طریق پلاگین و اَدآن های مختلف کنید؟!
حتما متوجه شدین که پلاگین ها و ادآن ها محدودیت در خلق پوشش گیاهی دارند!
اینجاست که نرمافزار اسپید تری وارد عمل میشه و باقدرت بالایی که در زمینه خلق پوشش گیاهیی داره به شما این امکان رو میده که هر مدل درخت /علفزار/بوته و…. را برای صحنه های سینمایی و یا حتی بازی خلق کنید.
فقط کافیه رفرنس مورد نظرتونو بادقت ببینین و همون رفرنس رو در نرمافزار براحتی هرچه تمام تر خلق کنید.
ویدئوی معرفی دوره آموزش اسپید تری(speed tree)
- 3:20
توضیحات راجب حرفه اسپید تری
امکانات و خصوصیات نرم افزار اسپیدتری :
- شبیهسازی و طراحی بسیار ساده و پیشرفته درختان، گیاهان و بوتهها
- امکان شبیهسازی متفاوت و طراحی متنوع برای نداشتن شباهت بین درختان و گیاهان طراحی شده
- بزرگتر شدن کتابخانه درخت
- قابلیت استفاده در موتورهای بازیسازی
- توانایی ایجاد افکتهایی مانند باد روی درخت
- وجود تکسچرها فوق العاده طبیعی
- ساخت دو نوع انیمیشن Wind وGrow
- ترسیم دستی مدلها (Hand Drawing)
- نظارت بر کوچکترین جزئیات
- تنظیمات یکپارچه سازی LOD
- قابلیت ویرایش و تنظیم ارتفاع مدلها
- مدلسازی سطح زیر بخش
- مدلسازی با نیروهای مش
- فایل خروجی با فرمت OBJ و FBX
- پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز در نسخههای 32 و 64 بیتی
- امکان خرید درختان ساخته شده با کیفیت بالا از سایت سازنده
- بخش سازنده محیط مانند سازنده جنگل، باغ، باغچه
- امکان نگارش خصوصیات جدید بر اساس نیازتان توسط SpeedTree SDK
ویدئوی نمونه تدریس آموزش اسپید تری فارسی
- 3:20
توضیحات راجب نرم افزار اسپید تری
نرم افزار اسپیدتری یک نرمافزار مدلسازی پوشش گیاهی است که توسط اینتراکتیو دیتا ویزولیزشن ارائه گردیده است.
فعالیت این گروه ایجاد فضای سبز مجازی و شبیهسازی شدهٔ واقعی برای برنامههای پویانمایی، معماری و عمدتاً بازیهای رایانهای است.
اسپیدتری مجوز فنی توسعه دهندگان گوناگون بازیهای ویدئویی از جمله مایکروسافت ویندوز، اکسباکس و پلیاستیشن را از سال ۲۰۰۲ میلادی در اختیار دارد.
از زمان انتشار رانشگر این گروه در سال ۲۰۰۹، اسپیدتری در بیش از ۴۰ فیلم اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.
از مهمترین آنها میتوان به مرد آهنی ۳، پیشتازان فضا بهسوی تاریکی، زندگی پی و بردمن اشاره داشت.
یکی از مشهورترین فعالیتهای این شرکت، پروژهٔ اجرا و تولید پوشش زنده و فانتزی موسوم به پاندورا در فیلم آواتار میباشد.
در سال ۲۰۱۵ این شرکت به پاس خدمات فنی و ارزشمند، مفتخر به دریافت جایزهٔ آکادمی علمی/فنی گردید.
این جایزه به بنیانگذاران و مدیر اجرایی این گروه اهدا گردید.
نرم افزار اسپیدتری نیز از آن دسته نرم افزارهایی است که رزومه بسیار قوی در کارنامه خود دارد.
فیلمهایی چون Avatar ,Harry Potter ,King Kong و دهها فیلم از قدرت این پلاگین برای ساخت درختان و گیاهان استفاده کردهاند.
روش منحصر بفرد این نرم افزار برای ساخت درختان شما را قادر میسازد که به سادگی اقدام به تولید گیاهان و درختان در پروژههای خود کنید.
خروجی این برنامه تا حد بسیار زیادی واقع گرایانه بوده و مدلهای تولیدی توسط این برنامه کاملا در اختیار کاربر میباشد.
کاربران میتوانند مدلها را ویرایش کنند و یا در معرض نیروهای طبیعی مانند باد و… قرار دهند.
تمامی درختان در زمان تولید دارای UV بوده و شما میتوانید به راحتی Texture برگ و تنه و… را تغییر دهید.
خروجی این برنامه به فرمتهای OBJ و FBX بوده و شما قادر خواهید بود در تمامی نرم افزارهای مدلسازی و رندرینگ از آن استفاده نمایید.
این برنامه دارای یک قسمت به نام SPeedTree Modeler میباشد که شما را قادر میسازد که مدلهای درختان و گیاهان را بر اساس نیازتان تغییر دهید که در نوع خود یک مدلسازی بینظیر با امکانات بسیار قدرتمند است.
شما قادر خواهید بود با قلم نوری یا ماوس یا هر وسیله دیگر اقدام به ترسیم درختان نمایید.
در این صورت با حرکت ماوس میتوانید شاخ و برگ درختان را ترسیم کنید.
این قابلیت انحصاری را در زمان ترسیم درک خواهید کرد زیرا آنچنان قدرتی در اختیارتان میگذارد که میتوانید یک جنگل ایجاد کرده بدون اینکه هیچ دو درختی شبیه به هم باشند.
امکان تغییر در مدلها توسط توابع خم کردن، پیچیدن و پخش کردن این توانایی را به شما میدهد که محیط خود را به سادگی تزیین و آرایش کنید.
برای کسانی که در طراحی مدلهای آپارتمانی و صحنههای خارجی (Exterior Design) فعالیت دارند این یک موهبت بسیار بزرگ به حساب میآید.
شما میتوانید در محیط برنامه شبیهسازی باد و LOD را داشته باشید.
همانطور که میدانید نمایش LOD در بازیها و صحنههای حجیم بسیار به کاهش حجم و فضای اشغال شده توسط رم کمک میکند.
در صورتی که مدتی با این نرم افزار کار کنید، قید تمامی مدلسازهای درخت و گیاه را خواهید زد، زیرا آنقدر این نرم افزار قدرت و سرعت دارد که شما را از کار با دیگر نرم افزارها و پلاگینها منصرف نماید.
بازار کار و درآمد زایی از محتویات دوره آموزش اسپیدتری
با توجه به افزایش استفاده از جلوه های ویژه در صنعت فیلم سازی ،بازی سازی ، و تبلیغات هوشمند آموزش نرم افزار اسپید تری میتواند به یک فرصت شغلی خوب تبدیل شود.
اگر شما توانایی کار با نرم افزار اسپید تری را داشته باشین میتوانید به عنوان یک هنرمند جلوه های ویژه در صنعت فیلم سازی و بازیسازی مشغول بکار شوید.
اغلب شرکت های بازیسازی نیاز به آرتیست هایی دارند که بتوانند پوشش گیاهی را در حجمی عظیم برای موتور های بازی سازی اما به حالتی بهینه اجرا کنند.
همین امر در زمینه جلوه های ویژه سینمایی نیز صادق است.
پس اگر آرتیست بتواند نرم افزار را خوب فرا بگیرد ، میتواند در شرکت های بازیسازی و فیلمسازی خوش بدرخشد.
بررسی انواع ورژنهای اسپیدتری
SpeedTree Cinema:
توسط IDV در سال 2009 منتشر شد و اولین استفاده آن در فیلم آواتار توسط جیمز کامرون مشاهده شد.SpeedTree Cinema برای استفاده در صنعت فیلمسازی طراحی شده است و مشهای با وضوح بالا و بافتهای با کیفیت را برای تری دی مکس، نرم افزار مایا و Cinema4D تولید میکند.نسخه Cinema شامل SpeedTree Modeler و كتابخانه كامل مدل Tree است كه توسط IDV طراحی شده است، در حالی ديگر بستههای درخت بايد جداگانه خريداری شوند.
SpeedTree Studio:
در سال 2009 توسط IDV به عنوان بسته ارزان قیمت SpeedTree Cinema منتشر شد.این شامل همه ویژگیهای سینما و همچنین کتابخانه کامل مدلهای درخت نیست.
SpeedTree Architect:
در سال 2012 منتشر شد، برای استفاده در CAD معماری سه بعدی طراحی شده است.این مشها را با برنامههای معماری معمولی مانند تری دی مکس، نرم افزار مایا و نرم افزار راینو سازگار میسازد.نسخه Architect همچنین نقشههای عادی و نقشههای UV را برای موتورهای رندر دقیق مانند V-Ray و Mental Ray صادر میکند.
SpeedTree for Games:
نسخه SpeedTree برای توسعه بازیهای ویدیویی است.این نسخه به سازندگان بازی اجازه میدهد تا فناوری SpeedTree را در موتور بازی مورد نظر خود ادغام کنند.
SpeedTree Subscription Edition:
نسخه کم هزینه SpeedTree Modeler و Runtime است که استودیوهای بازی مستقل آن را هدف قرار میدهند.هزینه صدور مجوز ماهیانه 19 دلار آمریکا و همچنین هزینههای اضافی بستههای درخت است.مشترکین میتوانند بستههای اضافی مدل درخت را از کتابخانه بارگیری کنند و قیمت آنها بین بستهها متفاوت است.
SpeedTree Modeler:
یک برنامه مستقل است که با استفاده از ترکیب Procedural و دستی امکان ایجاد طیف گستردهای از پوشش گیاهی، چمنزار و گلهای مختلف تا کاکتوس را فراهم میکند.
SpeedTree Compiler:
نرم افزاری است که ایجاد مدلهای درختی کارآمد را برای استفاده به صورت لحظهای یا بازیهای ویدیویی امکانپذیر میکند.
SpeedTee SDK:
این قابلیت برای گیم است، SDK نمونه ارائه قدرتمندی است از انتقال LOD و انیمیشن باد بصورت Realtime و همزمان است.
SpeedTree Libraray:
که شامل کتابخانه در حال گسترش از VFX و مدلهای آماده برای گیم میباشد.
SpeedTree Engine:
ابزار استودیویی برای کاربران VFX است.این روش راهی را فراهم میسازد که خروجی انیمیشن هر درخت به طور مستقل گرفته شود.این قابلیت امکان منابسی برای ساخت فصول و رزولیشن و رندوم بودن مدلسازی را فراهم میآورد.
جوایز اسپیدتری:
- برنده جایزه آکادمی علمی و فنی در سال 2015
- برنده جایزه مهندسی Emmy Primetime در سال 2015
- برنده جایزه تعالی صنعت ، در دسته ابزار طراحی و خلاقیت در سال 2015
خروجی دوره آموزش اسپید تری
نکات مهم قبل از خرید دوره
دوره های آموزشی مجموعه گرویتی تنها بر روی یک سیستم قابل اجرا میباشد و برای رعایت حق کپی رایت امکان اجرای یک آموزش بر روی چند سیستم توسط مجموعه محدود شده است ، لذا پیش از خرید دوره به این نکته توجه فرمایید.
نکته: قبل از عوض کردن ویندوز خود به بخش مشاوره قسمت سوال های پرتکرار مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی 09019999182 تماس بگیرید.
1,990,000 تومان
نشان کردن
اشتراک گذاری
سوالات متداول
مدرس دوره
محمد گنجی
اف ایکس آرتیست و متخصص جلوه های ویژه
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.