دوره آموزش گایا(Gaea)
من فکر میکنم بعد از این اموزش مشکل خیلی از بچه ها برای ساخت لند اسکیپ یا فضا سازی در ابعاد بزرگ برطرف بشه.
در واقع ما اینجا به شکل اصولی یه یاد گیری نرم افزار گیا میپردازیم حالا شاید سوال براتون پیش بیاد گیا چه نرم افزاری هست و چکار میکنه
میشه گفت دو نرم افزار قدرت مند به اسم world creator و gaea وجود داره کارشون ساخت لند اسکیپ در ابعاد بزرگ هست.
دیدید توی بازی ها . انیمیشن ها . یا حتی فیلم های سینمایی تمام کوها و مناظر اطراف حجم دارن و تی ری دی هستند
همه ی این حجم ها رو با gaea و world creator میشه ساخت
نرم افزار گیا رو تو این دوره به صورت رایگان کامل با هم یاد میگیریم و ورلد کریتور هم در دوره ی جلوه های ویژه نه(VFX 9)
با من الیاس آران از مجموعه گروبتی همراه باشید
ویدئوی معرفی دوره
- 3:20
توضیحات راجب حرفه
بازیسازی یک حرفهی خلاقانه و چندوجهی است که شامل مراحل مختلفی از طراحی، توسعه، برنامهنویسی، هنر دیجیتال، صداگذاری، و مدیریت پروژه میشود. تیمهای بازیسازی معمولاً از افراد با مهارتهای مختلف تشکیل شدهاند که در کنار هم بازیهای ویدیویی برای پلتفرمهای مختلف مانند کامپیوتر، کنسولها و تلفنهای همراه تولید میکنند.
### مراحل اصلی در فرآیند بازیسازی:
1. **طراحی بازی (Game Design):**
– این مرحله شامل طراحی اولیه بازی، از جمله قوانین بازی، مکانیکها (چگونگی تعامل بازیکن با بازی)، داستان، کاراکترها، و نحوه تعامل بازیکن با محیط است. طراح بازی (Game Designer) مفاهیم کلی را ایجاد میکند و تصمیم میگیرد که بازی چطور کار کند و چه احساسی به بازیکن منتقل کند.
2. **برنامهنویسی (Programming):**
– برنامهنویسان بازی کدهای مورد نیاز برای ساخت بازی را مینویسند. این شامل توسعه موتور بازی، ایجاد منطق بازی و پیادهسازی سیستمهای فیزیک و هوش مصنوعی است. زبانهای برنامهنویسی رایج در بازیسازی شامل C++، C#، و زبانهای اسکریپتنویسی مثل Python هستند.
3. **هنر و گرافیک (Art and Graphics):**
– هنرمندان بازی کاراکترها، محیطها، و عناصر بصری بازی را طراحی و تولید میکنند. این شامل طراحی دوبعدی (2D) یا سهبعدی (3D) است که با استفاده از نرمافزارهای گرافیکی مانند Photoshop، Blender، و Maya انجام میشود.
4. **صدا و موسیقی (Sound and Music):**
– صداگذاری و ساخت موسیقی یکی از بخشهای حیاتی بازیسازی است. طراحان صدا و آهنگسازها برای ایجاد تجربه صوتی که با دنیای بازی هماهنگ باشد، کار میکنند. این صداها میتواند شامل افکتهای صوتی (مانند صدای انفجار یا قدم زدن) و موسیقی پسزمینه باشد.
5. **تست و ارزیابی (Testing):**
– بازیها پس از توسعه باید به دقت تست شوند تا مشکلات فنی (بگها) یا مشکلات طراحی برطرف شوند. تستکنندگان بازی (QA testers) به دنبال یافتن خطاها در بازی و اطمینان از روان و لذتبخش بودن تجربه بازی هستند.
6. **انتشار و بازاریابی (Publishing and Marketing):**
– پس از اتمام مراحل توسعه، بازی باید منتشر شود. این مرحله شامل برنامهریزی برای بازاریابی، توزیع بازی از طریق پلتفرمهای مختلف، و حمایت از بازی پس از انتشار (مثل ارائه آپدیتها و رفع اشکالات) میشود.
### ابزارهای متداول در بازیسازی:
1. **موتورهای بازیسازی (Game Engines):**
– **Unity:** یک موتور بازیسازی بسیار محبوب است که از زبان C# پشتیبانی میکند و برای ساخت بازیهای دوبعدی و سهبعدی استفاده میشود.
– **Unreal Engine:** یکی دیگر از موتورهای بازیسازی معروف است که از زبان C++ استفاده میکند و به دلیل قابلیتهای گرافیکی پیشرفتهاش شناخته شده است.
– **Godot:** یک موتور بازیسازی منبع باز که با داشتن امکانات مناسب، به خصوص برای پروژههای مستقل، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
2. **نرمافزارهای طراحی سهبعدی:**
– **Blender:** یک نرمافزار قدرتمند و رایگان برای مدلسازی سهبعدی، ساخت انیمیشن و رندرینگ است.
– **Maya و 3ds Max:** نرمافزارهای حرفهای برای مدلسازی سهبعدی که بیشتر در پروژههای بزرگ استفاده میشوند.
### نقشهای مختلف در تیم بازیسازی:
– **طراح بازی (Game Designer):** مسئول طراحی مفاهیم و مکانیکهای بازی.
– **برنامهنویس (Programmer):** مسئول نوشتن کد و پیادهسازی بازی.
– **طراح کاراکتر (Character Artist):** طراحی و ساخت کاراکترهای بازی.
– **طراح محیط (Environment Artist):** ایجاد محیطهای بازی و دنیای مجازی.
– **انیماتور (Animator):** مسئول انیمیشن و حرکت کاراکترها و اشیا.
– **تستکننده بازی (Game Tester):** تست و ارزیابی بازی برای یافتن اشکالات و بهبود تجربه کاربری.
بازیسازی ترکیبی از هنر و فناوری است و یکی از خلاقانهترین و پیچیدهترین زمینههای صنعت سرگرمی به شمار میرود.
ویدئوی نمونه تدریس
- 3:20
توضیحات راجب نرم افزار
نرمافزار **Gaea** یک ابزار قدرتمند برای ایجاد و طراحی محیطهای سهبعدی و ساخت چشماندازهای دیجیتال است. این نرمافزار بیشتر توسط هنرمندان و طراحان محیطهای گرافیکی و بازیهای ویدیویی استفاده میشود. Gaea ویژگیهایی دارد که کار را برای ایجاد زمینها، کوهها، جنگلها، و دیگر اجزای طبیعی بسیار آسان میکند.
ویژگیهای برجسته Gaea شامل:
1. **رابط کاربری گرافیکی ساده و قدرتمند**: Gaea دارای یک رابط کاربری دوستانه است که به کاربران امکان طراحی و مدلسازی پیچیده را میدهد، بدون نیاز به تجربه فنی عمیق.
2. **تولید خودکار جزئیات محیطی**: با استفاده از الگوریتمهای پیچیده، میتوانید زمینهای واقعی و پیچیده را به طور خودکار ایجاد کنید.
3. **سیستم نودال**: Gaea از یک سیستم مبتنی بر نود برای کنترل و مدیریت تمام جزئیات طراحی استفاده میکند، که به کاربر اجازه میدهد هر مرحله از طراحی را به راحتی ویرایش کند.
4. **خروجی بهینه برای استفاده در موتورهای گرافیکی**: نتایج خروجی این نرمافزار به راحتی قابل استفاده در موتورهای گرافیکی مختلف مثل Unreal Engine و Unity است.
این نرمافزار برای کسانی که در زمینههای جلوههای ویژه (VFX)، طراحی بازی و انیمیشن کار میکنند، بسیار مفید است.
**World Creator** و **Gaea** دو نرمافزار قدرتمند برای طراحی و ساخت محیطهای سهبعدی و چشماندازهای دیجیتال هستند که در حوزههای مختلفی مانند بازیسازی، فیلمسازی، جلوههای ویژه، و شبیهسازیها مورد استفاده قرار میگیرند. هر دو نرمافزار ویژگیهای منحصربهفردی دارند که آنها را در فرآیند طراحی محیطها برجسته میکند.
### **World Creator**
**World Creator** یک ابزار قدرتمند و زمانواقعی (real-time) برای طراحی محیطهای سهبعدی و مناظر طبیعی است. این نرمافزار در خلق محیطهای بازیها و فیلمها کاربرد زیادی دارد.
ویژگیهای برجسته World Creator:
1. **رندر بلادرنگ (real-time rendering):** برخلاف بسیاری از نرمافزارهای دیگر، World Creator به کاربر امکان میدهد تا محیطهای طبیعی را بهصورت بلادرنگ ایجاد و ویرایش کند.
2. **سیستم brush-based**: برای ایجاد و تغییر جزئیات محیط، میتوان از ابزارهای قلممحور استفاده کرد که کار طراحی را بسیار سریعتر و طبیعیتر میکند.
3. **تولید رویهای (Procedural Generation):** این ویژگی به کاربر اجازه میدهد تا محیطهایی بسیار پیچیده و واقعی را با استفاده از الگوریتمهای تولید خودکار بسازد.
4. **پشتیبانی از موتورهای گرافیکی**: نتایج این نرمافزار به راحتی در موتورهای بازی مانند Unity و Unreal Engine قابل استفاده است.
5. **پلاگین و افزونهها:** World Creator افزونههایی برای بهبود و گسترش قابلیتهای خود دارد که امکان ایجاد محیطهای مختلف مانند جنگل، کوه، و بیابان را فراهم میکند.
### **Gaea**
**Gaea** نیز ابزاری برای طراحی محیطهای سهبعدی است که تمرکز زیادی بر روی جزئیات واقعی دارد. این نرمافزار بیشتر بر روی مدلسازی زمینشناسی و طبیعت متمرکز است و ابزارهای حرفهای زیادی برای این کار ارائه میدهد.
ویژگیهای برجسته Gaea:
1. **سیستم نودال (Nodal System):** Gaea از یک سیستم مبتنی بر نودها برای طراحی استفاده میکند. این سیستم به کاربر امکان میدهد تا هر مرحله از فرآیند ایجاد محیط را کنترل و ویرایش کند.
2. **دقت بالا در جزئیات:** Gaea میتواند محیطهایی با جزئیات بسیار دقیق و واقعی ایجاد کند، که برای پروژههای سینمایی و جلوههای ویژه ایدهآل است.
3. **تولید اتوماتیک زمینشناسی:** Gaea با الگوریتمهای قدرتمندی که دارد، میتواند محیطهای طبیعی بسیار واقعگرایانه مانند کوهها، رودخانهها و بیابانها را به صورت اتوماتیک تولید کند.
4. **خروجیهای حرفهای برای موتورهای گرافیکی:** Gaea توانایی تولید مدلهای بسیار پیچیده و دقیق را دارد که به راحتی در موتورهای بازی و جلوههای ویژه استفاده میشود.
### **تفاوتها و شباهتها:**
– **رابط کاربری:** World Creator بیشتر مبتنی بر کار در زمانواقعی است و با یک رابط کاربری ساده و سریع ارائه میشود، در حالی که Gaea از سیستم نودال استفاده میکند که به کاربران حرفهای و کسانی که نیاز به کنترل جزئیات بیشتری دارند، امکان ویرایشهای عمیقتری میدهد.
– **سرعت در طراحی:** World Creator به دلیل طراحی بلادرنگ، برای کارهای سریع و تغییرات فوری مناسبتر است، در حالی که Gaea بیشتر برای پروژههایی که نیاز به دقت و جزئیات بالا دارند، بهتر عمل میکند.
– **پیچیدگی و دقت:** Gaea برای کاربرانی که نیاز به دقت بالا در ساخت چشماندازها دارند، مناسبتر است، اما World Creator برای کاربرانی که به دنبال سرعت و سهولت در طراحی هستند، بهتر خواهد بود.
هر دو نرمافزار در خلق مناظر طبیعی، جلوههای ویژه و محیطهای بازی کاربرد دارند و بر اساس نیازهای پروژه میتوانند انتخاب شوند.
بازار کار و درآمد زایی
بازار کار نرمافزارهای **Gaea** و **World Creator** بیشتر در صنایع مرتبط با گرافیک سهبعدی، بازیسازی، جلوههای ویژه (VFX)، و شبیهسازیهای دیجیتالی متمرکز است. هر دو ابزار برای هنرمندان دیجیتال و طراحان محیطهای سهبعدی به ویژه در پروژههای بزرگ و حرفهای بسیار کاربرد دارند. در ادامه به برخی از صنایع و زمینههای شغلی مرتبط با این دو نرمافزار میپردازیم:
### 1. **بازیسازی (Game Development)**
– **کاربرد:** طراحی و ساخت محیطها و چشماندازهای طبیعی برای بازیهای ویدیویی.
– **نقشهای شغلی:**
– **Environment Artist**: هنرمندانی که مسئول طراحی و ساخت محیطهای طبیعی و فانتزی در بازیها هستند.
– **Level Designer**: طراحانی که نقشهها و مراحل بازی را با استفاده از این نرمافزارها طراحی میکنند.
– **بازار کار:** شرکتهای بازیسازی بزرگ مثل **Ubisoft، EA، Epic Games** و استودیوهای مستقل بازی از این نرمافزارها برای طراحی محیطهای بازی استفاده میکنند.
### 2. **فیلمسازی و جلوههای ویژه (VFX)**
– **کاربرد:** طراحی و ساخت چشماندازهای طبیعی برای فیلمها و سریالها، به خصوص در پروژههای علمی-تخیلی یا فانتزی که محیطهای بزرگ و پیچیده نیاز است.
– **نقشهای شغلی:**
– **VFX Artist**: هنرمندان جلوههای ویژه که به ساخت محیطهای سهبعدی پیچیده برای پسزمینهها یا شبیهسازیهای طبیعت میپردازند.
– **Matte Painter**: هنرمندانی که تصاویر پسزمینه برای فیلمها و سریالها را میسازند.
– **بازار کار:** شرکتهای تولید فیلمهای هالیوودی و استودیوهای جلوههای ویژه مثل **Weta Digital، Industrial Light & Magic (ILM)** و **MPC** از ابزارهایی مانند Gaea و World Creator استفاده میکنند.
### 3. **معماری و طراحی منظر (Architectural Visualization)**
– **کاربرد:** ایجاد شبیهسازیهای دقیق و واقعی از محیطهای طبیعی و فضاهای باز برای پروژههای معماری و طراحی شهری.
– **نقشهای شغلی:**
– **Landscape Architect**: معمارانی که مسئول طراحی و شبیهسازی محیطهای بیرونی ساختمانها و فضاهای باز هستند.
– **Visualization Specialist**: متخصصانی که برای پروژههای معماری، شبیهسازیهای سهبعدی از مناظر طبیعی و شهری را انجام میدهند.
– **بازار کار:** شرکتهای معماری و مهندسی به ویژه برای طراحی شهرها و فضاهای بزرگ از این ابزارها استفاده میکنند.
### 4. **شبیهسازیهای آموزشی و صنعتی**
– **کاربرد:** ساخت شبیهسازیهای آموزشی، نظامی، و صنعتی که نیاز به محیطهای طبیعی واقعی دارند.
– **نقشهای شغلی:**
– **Simulation Developer**: توسعهدهندگانی که شبیهسازیهای صنعتی یا آموزشی را برای تمرینها و آموزشهای مجازی طراحی میکنند.
– **Training Environment Designer**: طراحانی که محیطهای طبیعی برای شبیهسازیهای نظامی و آموزشی را میسازند.
### 5. **انیمیشن و تولید محتوا**
– **کاربرد:** طراحی محیطهای طبیعی برای انیمیشنهای سینمایی یا سریالها.
– **نقشهای شغلی:**
– **3D Environment Artist**: هنرمندانی که محیطهای سهبعدی برای انیمیشنها طراحی میکنند.
– **Concept Artist**: هنرمندانی که طرحهای مفهومی از محیطهای دیجیتالی را برای پروژههای انیمیشن یا تولید محتوا طراحی میکنند.
– **بازار کار:** استودیوهای انیمیشن مثل **Pixar، DreamWorks، Disney** و شرکتهای تولید محتوای دیجیتال.
### 6. **واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)**
– **کاربرد:** طراحی محیطهای تعاملی برای برنامههای واقعیت مجازی و افزوده.
– **نقشهای شغلی:**
– **VR Environment Designer**: طراحانی که محیطهای واقعیت مجازی را برای بازیها، آموزشها و تجربههای دیجیتالی میسازند.
– **AR Specialist**: طراحانی که محیطهای واقعیت افزوده را برای کاربردهای مختلف صنعتی، آموزشی و تجاری طراحی میکنند.
– **بازار کار:** استودیوهای توسعه VR و AR که در زمینههایی مانند آموزش، بازاریابی و سرگرمی فعالیت دارند، از این نرمافزارها استفاده میکنند.
### **نتیجهگیری:**
بازار کار برای نرمافزارهای Gaea و World Creator بسیار گسترده است و در صنایع مختلفی از جمله بازیسازی، فیلمسازی، معماری، جلوههای ویژه، شبیهسازیهای صنعتی و آموزشی، و انیمیشن کاربرد دارند. هنرمندان سهبعدی، طراحان محیط، و مهندسانی که به دنبال طراحی دقیق و سریع مناظر طبیعی هستند، از این ابزارها بهره میبرند.
خروجی دوره آموزش
نکات مهم قبل از خرید دوره
دوره های آموزشی مجموعه گرویتی تنها بر روی یک سیستم قابل اجرا میباشد و برای رعایت حق کپی رایت امکان اجرای یک آموزش بر روی چند سیستم توسط مجموعه محدود شده است ، لذا پیش از خرید دوره به این نکته توجه فرمایید.
نکته: قبل از عوض کردن ویندوز خود به بخش مشاوره قسمت سوال های پرتکرار مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی 09019999182 تماس بگیرید.
1,299,000 تومان Original price was: 1,299,000 تومان.0 تومانCurrent price is: 0 تومان.
نشان کردن
اشتراک گذاری
سوالات متداول
مدرس دوره
الیاس آران
اف ایکس آرتیست و متخصص جلوه های ویژه
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.