دوره آموزش زیبراش مقدماتی(Zbrush)
زیبراش(ZBrush ) یکی از محبوبترین نرمافزارهای مدلینگ سهبعدی و پینتینگ دیجیتالی است. این نرمافزار توسط شرکت Pixologic طراحی و توسعه داده شده است و برای کار با ساختارهای سهبعدی و خلق کارهای هنری دیجیتالی استفاده میشود.
ZBrush با ارائه مجموعهای از ابزارهای متنوع و پیشرفته، به کاربران این امکان را میدهد تا به راحتی به صورت خلاقانه با مدلینگ سهبعدی کار کنند. از جمله ابزارهای این نرمافزار میتوان به سیستم Sculpting، Texturing، DynaMesh، ZRemesher، و Live Boolean اشاره کرد. با استفاده از این ابزارها، کاربران میتوانند مدلهای سهبعدی با جزئیات بالا، زیبا و واقعگرایانه ایجاد کنند.
دوره پیشنهادی و عالی : دوره افترافکت
ویدئوی معرفی دوره آموزش زیبراش (Zbrush)
- 3:20
توضیحات راجب حرفه
زیبراش (ZBrush) یک نرمافزار حرفهای است که برای مدلینگ سهبعدی و پینتینگ دیجیتالی استفاده میشود. این نرمافزار توسط شرکت Pixologic توسعه داده شده و برای طراحی اشیاء، شخصیتها و موجودات فانتزی، بازیهای ویدئویی، فیلمها و انیمیشنها استفاده میشود.
با استفاده از زیبراش، کاربران میتوانند مدلهای سهبعدی خود را به صورت دقیق و با جزئیات بالا ایجاد کنند. همچنین با امکانات پیشرفتهای که در این نرمافزار وجود دارد، میتوان تصاویر سهبعدی را تغییر داده و به آنها رنگ و جزئیاتی اضافه کرد.
زیبراش برای طراحی کاراکترهای بازیهای ویدئویی و فیلمها به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین نرمافزارهای مدلینگ در صنعت است. با توجه به قابلیت های زیاد و قابل اعتمادی که این نرمافزار دارد، بسیاری از کارشناسان صنعت بازی سازی و فیلم سازی به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای خود در کارهای حرفه ای خود استفاده میکنند
ویدئوی نمونه آموزش زیبراش (Zbrush)
- 38:39
توضیحات راجب نرم افزار زیبراش
نرمافزار ZBrush از کجا کار خود را آغاز کرده است؟
زیبراش در اصل توسط شرکت توسعه دهنده Pixologic. Inc توسعه یافته است. این برنامه برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ ارائه شد. البته تاریخ انتشار نسخه رسمی این نرمافزار که هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل مک قابل اجرا بود، مربوط به سال ۲۰۰۹ است و در این سال اولین ورژن رسمی زیبراش منتشر شده است.
این نرمافزار نیز به مرور زمان به روزرسانیهای متعددی را انجام داد و با ارائه نسخههای به روزتر و دارای ابزارهای بیشتر، امروزه به عنوان پیشرفتهترین نرمافزار مدلسازی سه بعدی مجسمهسازی در بازار شناخته میشود. با داشتن مجموعه بزرگی از انواع ابزارها و طیف گستردهای از برنامهها، به راحتی میتوان فهمید که چرا نرمافزار زیبراش به چنین موفقیتی رسیده است.
نرمافزار زیبراش را چگونه تعریف کنیم؟
زیبراش که با نام ZBrush نیز شناخته میشود، یک نرمافزار پیشرفته سه بعدیسازی است. آن چه که نرمافزار زیبراش را از سایر نرمافزارهای سه بعدی ساز متمایز میکند این است که در ZBrush از تکنیکهای سنتی مجسمهسازی به صورت دیجیتالی در کامپیوتر استفاده میشود.
این به این معنی است که این نرمافزار به نوعی مقلد تکنیکهای سنتی ساخت مجسمه است و به کاربر این امکان را میدهد تا تمام آن روشها را در کامپیوتر اجرا کند. عملکرد این نرمافزار به قدری به روشهای دستی نزدیک است که وقتی با آن کار میکنید، گویی واقعاً در حال شکل دادن به یک مجسمه با دستتان هستید.
هنرمندان میتوانند با این نرمافزار مدلهای ارگانیکتر و بسیار دقیقتری را ایجاد نمایند. علاوه بر این، سرعت عمل آنها هنگام استفاده از نرمافزار زیبراش نسبت به سایر برنامههای سه بعدی نظیر مایا یاتری دی مکس نیز بسیار بیشتر خواهد بود و سریعتر به محصول نهایی خواهند رسید.
خلق چه جزئیاتی با کمک این نرمافزار امکانپذیر است؟
همان طور که گفته شد، نمونه هر چیزی که در واقعیت وجود دارد را میتوان در نرمافزار زیبراش به صورت سه بعدی خلق کرد. برای مثال میتوان با کمک برخی از ابزارهای این برنامه، سطح یک الگویی که قصد ترسیم و خلق آن را دارد را دستکاری کرده و به آن جزئیاتی مطابق واقعیت را بیافزاید. برای نمونه اگر هنرمند میخواهد یک مجسمه دیجیتالی سه بعدی از یک اژدها یا دایناسور را ایجاد کند، میتواند به کمک برخی از مشخصههای این نرمافزار، فلسها و چین چروکهای مورد نیاز روی بدن و صورت را به مدل مورد نظر اضافه کند.
ZBrush همچنین با پشتیبانی از پلاگینهای متعدد، قابلیت انتقال دادههای بین نرمافزارها، و رابط کاربری کاربرپسند، یکی از پرطرفدارترین نرمافزارهای مدلینگ سهبعدی و پینتینگ دیجیتالی برای هنرمندان و طراحان است
بازار کار و درآمد زایی از محتویات دوره زیبراش
نرمافزار ZBrush در چه زمینههایی کاربرد دارد؟
– استفاده از زیبراش در زمینه انیمیشنسازی:
اولین و مهمترین زمینه کاربرد نرمافزار زیبراش، در زمینه تولید و طراحی کاراکترهای کارتونی و انیمیشنی است. به نوعی میتوان گفت که زیبراش در دنیای ساخت انیمیشن انقلابی ایجاد کرده است. برای تولید انواع شخصیتها و جزئیات مورد نیاز آنها میتوان از زیبراش استفاده کرد.
–استفاده از زیبراش در صنعت فیلمسازی:
استفاده گسترده از زیبراش در فیلمسازی، ویدئوهای سه بعدی، فیلمهای کارتونی، فیلمهای سینمایی با جلوههای ویژه و کاراکترهای منحصر به فرد که همگی مبتنی بر کاربرد یک نرمافزار مدلسازی سه بعدی هستند، غیر قابل انکار است. این نرمافزار یکی از رایجترین ابزارها در استودیوهای حرفهای فیلمسازی در سراسر جهان است.
–استفاده در زمینه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال
در حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی نیز از نرمافزار زیبراش استفاده میشود. هر جایی که نیاز به طراحی و ارائه مدلهای سه بعدی مبتنی بر واقعیت، انیمیشنها و جلوههای سه بعدی وجود دارد، به فردی که توانایی کار با نرمافزار ZBrush را دارد نیاز است.
–ساخت بازیهای ویدیویی:
کنسولهای بازی و بیشتر استودیوهایی ساخت بازیهای ویدئویی، امروزه برای خط انیمیشنی بازیهای خود از زیبراش استفاده میکنند. آنها میتوانند با کمک این نرمافزار تمام جزئیاتی که در نظر دارند را به کاراکترهای بازی خود بیفزایند. برای مثال بازیهای God of War و بازی Assassins Creed با زیبر
خروجی دوره آموزش zbrush
یاد میگیریم که هر رفرنس دو بعدی رو به مدلی سه بعدی تبدیل بکنیم
به صورت قدم به قدم منو های زیبراش رو یاد میگیرم با ارائه مثال ها
فرایند کرکتر سازی رو به صورت کاملا دقیق از پایه استارت میزنیم و رفته رفته جزئیات را به آن می افزاییم
در کنار مدلسازی به روش اسکالپت مدلسازی هارد سورفیس رو در این پکیج آموزشی یاد میگیریم
فرآیند ریمش کردن یک ابجکت و تبدیل یک ابجکت هایپولی به لو پولی رو به صورت کامل و دقیق یاد میگیریم
فرایند پروجکشن و قرار دادن جزئیات روی مدل لو پولی رو به صورت کامل و دقی یاد میگیریم
فرایند یو وی انرپینگ رو در نرمافزار زیبراش با ارائه دو متد بسیار کاربردی به سادهترین حالت ممکن یاد میگیریم
فرایند پالی پینت رو در زیبراش به صورت کامل یاد میگیریم
نکات مهم قبل از خرید دوره
دوره های آموزشی مجموعه گرویتی تنها بر روی یک سیستم قابل اجرا میباشد و برای رعایت حق کپی رایت امکان اجرای یک آموزش بر روی چند سیستم توسط مجموعه محدود شده است ، لذا پیش از خرید دوره به این نکته توجه فرمایید.
نکته: قبل از عوض کردن ویندوز خود به بخش مشاوره قسمت سوال های پرتکرار مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی 09019999182 تماس بگیرید.
2,990,000 تومان
نشان کردن
اشتراک گذاری
سوالات متداول
مدرس دوره
محمد گنجی
جنرال آرتیست و متخصص جلوه های ویژه
دیدگاهها
Qays MR –
سلام وقت بخیر.
ایا لازم که تجربه نقاشی و 2D داشته باشیم تا بتونیم یه کارکتر سه بعدی رو ایجاد کنی؟ . ممنون میشم جواب شما رو بدونم.
Gravity Official –
سلام خیر عزیزم نیاز نیست